Administratorem Pana/i Danych jest Publiczne Przedszkole nr 3 z Oddziałem Integracyjnym w Oleśnie ,,Bajkowa Trójeczka" ul. Sądowa 5, 46-300 Olesno e-mail: pds3@olesno.pl. Dane kontaktowe IOD: Urszula Jeziorowska e -mail: iod.ppnr3olesno@grupaformat.pl
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Materiały do nauki zdalnej - grupa Krasnoludki

Materiały do nauki zdalnej - grupa Krasnoludki

Grupa: Krasnoludki

 

 

UWAGA RODZICE: kto nie ma w domu podręczników dla 6-latków, można je będzie odebrać w przedszkolu

w piątek (3 kwietnia) w godzinach 10:00-10:30.

 

 

Temat: Poznajemy cyfrę „10”.

 

 

 

Uważne słuchanie treści wiersza pt. „Dziesięć piłek” Anny Łady-Grodzickiej.


WIERSZ

Dziesięć piłek


 
Kup mi tato piłkę
 
prosi Krzyś.
 
Dobrze synku, chodź do sklepu
 
- kupimy ją dziś.
 
W sklepie bardzo trudny wybór,
 
- tyle piłek jest...
 
A co jedna to ładniejsza...
 
Na pierwszej jest pies,
 
na drugiej kaczki,
 
na trzeciej szlaczki,
 
czwarta jest w kratki.
 
A piąta w kwiatki.
 
Szósta ma kółka,
 
na siódmej mknie jaskółka,
 
ósma ma wiatraki,
 
a dziewiąta ptaki.
 
Na największej dziesiątej jest miś,
 
właśnie tę wybrał Krzyś.

 

Zadania do tekstu:

  • Można każdą piłkę namalować na kartce i je omówić.
  • Proszę odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:
    -
    Kto występował w wierszu?
    - O co prosił Krzyś tatę?
    - Jak wyglądała pierwsza piłka, druga, trzecia itd.?
    - Jaką piłkę wybrał Krzyś?

 

Prezentacja cyfry „10”:

Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 10.

Pokazanie cyfry 10. Opisanie jej wyglądu. Kreślenie jej kształtu w powietrzu, na podłodze, po śladzie.


  • Układanie cyfr pod sylwetami piłek, określanie jak wygląda pierwsza, druga... dziesiąta piłka.
  • Która z kolei piłka jest w kratkę? Która z kolei piłka ma kółka/szlaczki itd.
  • Kojarzenie cyfry z liczbą elementów.
  • Dopełnianie brakujących elementów w zbiorach na podstawie odczytanej liczby.
  • Praca przy stoliku. Wyklejanie kolorowym papierem dwucyfrowej liczby 10.

 

 

 

 

W KRAINIE LITERKI „Z, z"

 

 

W oparciu o treść wiersza poznajemy literę „Z z", wielką i małą, drukowaną i pisaną.

 

Podczas czytania treści wiersza specjalnie akcentujemy wyrazy na głoskę „Z" . Po przeczytaniu tekstu pytamy dziecko jakie wyrazy zapamiętało z wiersza.

 

1. Po przeczytaniu wiersza dokonujemy analizy słuchowej wyrazu ZEGAR – dzielimy wyraz na sylaby i głoski , wyklaskując każdą sylabę a póżniej głoskę ( dla urozmaicenia można podskoczyć na każdą głoskę i sylabę).

 

2. Wskazujemy pierwszą głoskę w wyrazie ZEGAR.

 

3. Pokaz litery drukowanej i pisanej, wielkiej i małej.

 

4. Pisanie litery ręką w powietrzu, po śladzie.

 

5. Układanie wyrazu ZEGAR z liter drukowanych (można wykorzystać litery wycięte ze starych gazet bądż napisać go literami drukowanymi i rozciąć na pojedyncze kwadraciki)

 

6. Wyszukiwanie litery Z, z w starych gazetach, ulotkach itp.

 

7. Szukamy wyrazów rozpoczynających się głoską „z".

 

8. Wyklejanie sylwety litery „Z" z plasteliną.

 

9. Rozwiązywanie zagadek:

 

Każdy na jednej stoi nodze
i upomina kierowców na drodze.

 

Zabawny zwierzak w paski,
czasem mieszka w Afryce,
czasem nas przeprowadza
bezpiecznie przez ulicę.

 

 

Stoi piękny na górze,
otoczony gęstwiną.
Mieszka w nim cud królewna,
wraz z królewską rodziną.

 

 

Ma cyferki lub wskazówki,
aż trudno uwierzyć,
że mechanizm ten malutki,
potrafi czas mierzyć.

 

10. ZEBRA ZNAK ZAMEK ZEGAR

 

Podziel każdy wyraz na głoski i narysuj pod nim tyle kropek, ile słyszysz głosek.

 

 Z, z

 

Data dodania: 2020-03-30 17:26:10
Data edycji: 2020-03-30 18:26:38
Ilość wyświetleń: 2931

Publiczne Przedszkole nr 3 z Oddziałem Integracyjnym

w Oleśnie „Bajkowa Trójeczka"

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej