Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Materiały do nauki zdalnej dla dzieci przedszkolnych

Materiały do nauki zdalnej dla dzieci przedszkolnych

Grupa: Krasnoludki

 

Temat: „Dziewięć bałwanków” – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9 na podstawie wiersza Anny Łady–Grodzickiej.

 

 

 

 

 

 

WIERSZ

Dziewięć bałwanków

 

Ten pierwszy bałwanek ma brzuszek pękaty.

I pasek szeroki, co dostał od taty.

Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie.

Czy mu w nim nie ciężko?

Kto na to odpowie.

 

Ten trzeci bałwanek też bielutki cały.

W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.

A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.

Chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu.

 

A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.

I chce, żeby długo była mroźna zima.

A szósty bałwanek, zupełnie malutki.

Szepce cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”.

 

A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.

Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.

A ósmy bałwanek ma kilka wąsików,

kapelusz na głowie i osiem guzików.

 

Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.

Ale głośno krzyczy:

„Niech mróz długo trzyma!”

 


Zadania do tekstu:

  • Można każdego bałwanka namalować na kartce i omówić, jak wygląda (na podstawie wierszyka).
  • Zabawa dydaktyczna „ Którego bałwanka mam na myśli?” - 0pisujemy cechy charakterystyczne  bałwanków (największy, najmniejszy, ma wąsiki). Dzieci opowiadają o bałwankach, stosując liczebniki porządkowe (pierwszy, trzeci, ósmy...)
  • Pokaz cyfry 9 oraz omówienie wyglądu, próby odtwarzania kształtu (układanie z tasiemek, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie w powietrzu, na dywanie.
  • Tworzenie zbiorów 9-elementowych i uzupełnianie liczmanów do 9.

 

Kolorowanie cyfry 9

karty pracy można pobrać i wydrukować, klikając w te linki:

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-liczba-9.html

http://funkydiva.pl/cyferki-do-wydrukowania-i-pomalowania/cyferki-malowanki-kolorowanki-do-wydruku-9/

 

Połącz cyfrę 9 z okienkami z odpowiednią liczbą elementów.

W KRAINIE LITERKI P, p"

 

 

WIERSZ

Anna Łada–Grodzicka - „Sześć parasoli”.

Kiedy deszcz na dworze pada,
To w szatni stoi...
kolorowych parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy – floresy,
To parasol Teresy.
Drugi – czerwony w kółka,
To parasol Olka.
Trzeci – beżowy w kropki,
To parasol Dorotki.
Czwarty – żółty w kwiatki,
To parasol Beatki.
Piaty w ciapki, zielony
To parasol Iwony,
Szósty – niebieski, w kratkę,
Wybrał sobie Agatkę.
Z Agatką chodzi wszędzie
i czeka aż deszcz będzie.

W oparciu o treść wiersza poznajemy literę: P-p, wielką i małą, drukowaną i pisaną.

  • Po przeczytaniu wiersza dokonujemy analizy słuchowej wyrazu PARASOL – dzielimy wyraz na sylaby i głoski poprzez wyklaskiwanie sylab i głosek.
  • Wskazujemy pierwszą głoskę w wyrazie PARASOL.
  • Pokaz litery drukowanej i pisanej, wielkiej i małej.
  • Pisanie litery ręką w powietrzu, po śladzie .
  • Układanie wyrazu PARASOL z liter drukowanych.
  • Wyszukiwanie litery P, p w starych gazetach, ulotkach itp.
  • Szukamy wyrazów rozpoczynających się głoską p".
  • Rysowanie parasola i naklejenie wcześniej ułożonego napisu PARASOL.

 

POLA, PARK, PISANKA, PIŁKA, POR

podziel każdy wyraz na głoski i narysuj pod nim tyle kresek, ile słyszysz głosek.

 

Pytanie:

Dlaczego litera P, p ma kolor niebieski?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-23 17:18:27
Data edycji: 2020-03-23 17:34:08
Ilość wyświetleń: 3355

Publiczne Przedszkole nr 3 z Oddziałem Integracyjnym

w Oleśnie „Bajkowa Trójeczka"

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej