Czcionka:

A+A-

Kontrast:

Materiały do nauki zdalnej dla dzieci przedszkolnych

Materiały do nauki zdalnej dla dzieci przedszkolnych

Grupa: Krasnoludki

 

Temat: „Dziewięć bałwanków” – wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 9 na podstawie wiersza Anny Łady–Grodzickiej.

 

 

 

 

 

 

WIERSZ

Dziewięć bałwanków

 

Ten pierwszy bałwanek ma brzuszek pękaty.

I pasek szeroki, co dostał od taty.

Ten drugi bałwanek garnek ma na głowie.

Czy mu w nim nie ciężko?

Kto na to odpowie.

 

Ten trzeci bałwanek też bielutki cały.

W ręku gałąź trzyma, co mu dzieci dały.

A czwarty bałwanek w dużym kapeluszu.

Chyba nic nie słyszy, no bo nie ma uszu.

 

A piąty bałwanek dużą miotłę trzyma.

I chce, żeby długo była mroźna zima.

A szósty bałwanek, zupełnie malutki.

Szepce cichuteńko: „Chcę mieć własne butki”.

 

A siódmy bałwanek, jakby większy nieco.

Woła: „Patrzcie w górę, płatki śniegu lecą”.

A ósmy bałwanek ma kilka wąsików,

kapelusz na głowie i osiem guzików.

 

Bałwanek dziewiąty to wielka chudzina.

Ale głośno krzyczy:

„Niech mróz długo trzyma!”

 


Zadania do tekstu:

  • Można każdego bałwanka namalować na kartce i omówić, jak wygląda (na podstawie wierszyka).
  • Zabawa dydaktyczna „ Którego bałwanka mam na myśli?” - 0pisujemy cechy charakterystyczne  bałwanków (największy, najmniejszy, ma wąsiki). Dzieci opowiadają o bałwankach, stosując liczebniki porządkowe (pierwszy, trzeci, ósmy...)
  • Pokaz cyfry 9 oraz omówienie wyglądu, próby odtwarzania kształtu (układanie z tasiemek, wodzenie palcem po wzorze, rysowanie w powietrzu, na dywanie.
  • Tworzenie zbiorów 9-elementowych i uzupełnianie liczmanów do 9.

 

Kolorowanie cyfry 9

karty pracy można pobrać i wydrukować, klikając w te linki:

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-liczba-9.html

http://funkydiva.pl/cyferki-do-wydrukowania-i-pomalowania/cyferki-malowanki-kolorowanki-do-wydruku-9/

 

Połącz cyfrę 9 z okienkami z odpowiednią liczbą elementów.

W KRAINIE LITERKI P, p"

 

 

WIERSZ

Anna Łada–Grodzicka - „Sześć parasoli”.

Kiedy deszcz na dworze pada,
To w szatni stoi...
kolorowych parasoli gromada.
Ten pierwszy w esy – floresy,
To parasol Teresy.
Drugi – czerwony w kółka,
To parasol Olka.
Trzeci – beżowy w kropki,
To parasol Dorotki.
Czwarty – żółty w kwiatki,
To parasol Beatki.
Piaty w ciapki, zielony
To parasol Iwony,
Szósty – niebieski, w kratkę,
Wybrał sobie Agatkę.
Z Agatką chodzi wszędzie
i czeka aż deszcz będzie.

W oparciu o treść wiersza poznajemy literę: P-p, wielką i małą, drukowaną i pisaną.

  • Po przeczytaniu wiersza dokonujemy analizy słuchowej wyrazu PARASOL – dzielimy wyraz na sylaby i głoski poprzez wyklaskiwanie sylab i głosek.
  • Wskazujemy pierwszą głoskę w wyrazie PARASOL.
  • Pokaz litery drukowanej i pisanej, wielkiej i małej.
  • Pisanie litery ręką w powietrzu, po śladzie .
  • Układanie wyrazu PARASOL z liter drukowanych.
  • Wyszukiwanie litery P, p w starych gazetach, ulotkach itp.
  • Szukamy wyrazów rozpoczynających się głoską p".
  • Rysowanie parasola i naklejenie wcześniej ułożonego napisu PARASOL.

 

POLA, PARK, PISANKA, PIŁKA, POR

podziel każdy wyraz na głoski i narysuj pod nim tyle kresek, ile słyszysz głosek.

 

Pytanie:

Dlaczego litera P, p ma kolor niebieski?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data dodania: 2020-03-23 17:18:27
Data edycji: 2020-03-23 17:34:08
Ilość wyświetleń: 2699

Publiczne Przedszkole nr 3 z Oddziałem Integracyjnym

w Oleśnie „Bajkowa Trójeczka"

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej