Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Materiały do nauki zdalnej - grupa Krasnoludki

Materiały do nauki zdalnej - grupa Krasnoludki

Grupa: Krasnoludki

 

 

UWAGA RODZICE: kto nie ma w domu podręczników dla 6-latków, można je będzie odebrać w przedszkolu

w piątek (3 kwietnia) w godzinach 10:00-10:30.

 

 

Temat: Poznajemy cyfrę „10”.

 

 

 

Uważne słuchanie treści wiersza pt. „Dziesięć piłek” Anny Łady-Grodzickiej.


WIERSZ

Dziesięć piłek


 
Kup mi tato piłkę
 
prosi Krzyś.
 
Dobrze synku, chodź do sklepu
 
- kupimy ją dziś.
 
W sklepie bardzo trudny wybór,
 
- tyle piłek jest...
 
A co jedna to ładniejsza...
 
Na pierwszej jest pies,
 
na drugiej kaczki,
 
na trzeciej szlaczki,
 
czwarta jest w kratki.
 
A piąta w kwiatki.
 
Szósta ma kółka,
 
na siódmej mknie jaskółka,
 
ósma ma wiatraki,
 
a dziewiąta ptaki.
 
Na największej dziesiątej jest miś,
 
właśnie tę wybrał Krzyś.

 

Zadania do tekstu:

  • Można każdą piłkę namalować na kartce i je omówić.
  • Proszę odpowiedzieć na pytania dotyczące wiersza:
    -
    Kto występował w wierszu?
    - O co prosił Krzyś tatę?
    - Jak wyglądała pierwsza piłka, druga, trzecia itd.?
    - Jaką piłkę wybrał Krzyś?

 

Prezentacja cyfry „10”:

Wprowadzenie zapisu cyfrowego liczby 10.

Pokazanie cyfry 10. Opisanie jej wyglądu. Kreślenie jej kształtu w powietrzu, na podłodze, po śladzie.


  • Układanie cyfr pod sylwetami piłek, określanie jak wygląda pierwsza, druga... dziesiąta piłka.
  • Która z kolei piłka jest w kratkę? Która z kolei piłka ma kółka/szlaczki itd.
  • Kojarzenie cyfry z liczbą elementów.
  • Dopełnianie brakujących elementów w zbiorach na podstawie odczytanej liczby.
  • Praca przy stoliku. Wyklejanie kolorowym papierem dwucyfrowej liczby 10.

 

 

 

 

W KRAINIE LITERKI „Z, z"

 

 

W oparciu o treść wiersza poznajemy literę „Z z", wielką i małą, drukowaną i pisaną.

 

Podczas czytania treści wiersza specjalnie akcentujemy wyrazy na głoskę „Z" . Po przeczytaniu tekstu pytamy dziecko jakie wyrazy zapamiętało z wiersza.

 

1. Po przeczytaniu wiersza dokonujemy analizy słuchowej wyrazu ZEGAR – dzielimy wyraz na sylaby i głoski , wyklaskując każdą sylabę a póżniej głoskę ( dla urozmaicenia można podskoczyć na każdą głoskę i sylabę).

 

2. Wskazujemy pierwszą głoskę w wyrazie ZEGAR.

 

3. Pokaz litery drukowanej i pisanej, wielkiej i małej.

 

4. Pisanie litery ręką w powietrzu, po śladzie.

 

5. Układanie wyrazu ZEGAR z liter drukowanych (można wykorzystać litery wycięte ze starych gazet bądż napisać go literami drukowanymi i rozciąć na pojedyncze kwadraciki)

 

6. Wyszukiwanie litery Z, z w starych gazetach, ulotkach itp.

 

7. Szukamy wyrazów rozpoczynających się głoską „z".

 

8. Wyklejanie sylwety litery „Z" z plasteliną.

 

9. Rozwiązywanie zagadek:

 

Każdy na jednej stoi nodze
i upomina kierowców na drodze.

 

Zabawny zwierzak w paski,
czasem mieszka w Afryce,
czasem nas przeprowadza
bezpiecznie przez ulicę.

 

 

Stoi piękny na górze,
otoczony gęstwiną.
Mieszka w nim cud królewna,
wraz z królewską rodziną.

 

 

Ma cyferki lub wskazówki,
aż trudno uwierzyć,
że mechanizm ten malutki,
potrafi czas mierzyć.

 

10. ZEBRA ZNAK ZAMEK ZEGAR

 

Podziel każdy wyraz na głoski i narysuj pod nim tyle kropek, ile słyszysz głosek.

 

 Z, z

 

Data dodania: 2020-03-30 17:26:10
Data edycji: 2020-03-30 18:26:38
Ilość wyświetleń: 2710

Publiczne Przedszkole nr 3 z Oddziałem Integracyjnym

w Oleśnie „Bajkowa Trójeczka"

Cytat
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej